KAMPAGNESTYRING

Målet med en kampagne er typisk at gøre sig mere synlig i markedet og få nye kunder eller introducere nye produkter. Gennem systematisk brug af kampagner kan du på en effektiv måde ikke blot udvide virksomhedens kundebase, men også få de kunder som passer bedst til virksomheden - til gavn for begge parter.

At etablere et godt kundegrundlag er en langsigtet proces. Derfor kan der være god grund til løbende at gennemføre kampagner, også selvom virksomheden aktuelt har rigeligt at gøre.

En kampagne kan være generel envejskommunikation som fx. annoncer eller en kampagne kan være rettet direkte mod specifikke kundeemner. Den direkte kampagne kan bestå af aktiviteter som

  1. Fremtage kundeemner, opstille adresseliste.

  2. Udsende breve ved fletning med adresselisten

  3. Opringning som opfølgning på brevet

  4. Salgsbesøg.

Det kan gøres med en liste, lidt tekstbehandling og en række mærker i listen efterhånden som arbejdet med at kontakte emner skrider frem. Bedre udbytte og et mindre tidsforbrug kan dog nås ved at anvende et godt IT-system til kampagnestyringen.

Linebytes støtter effektive kampagner

Linebytes giver effektiv kampagnestyring bl.a. ved at:

Kampagner gælder også eksisterende kunder

Det er nærliggende at tænke på kampagner som canvas af nye kundeemner. Kampagner kan være meget andet. Som eksempel kan servicevirksomheden i en kampagne udbrede kendskab til et nyt kvalitetssikringsprogram. Det kan dels styrke relationen til eksisterende kunder, dels skabe en lejlighed til at finde nye kunder via dialog med og hjælp fra de eksisterende kunder.

De konkrete muligheder afhænger selvfølgelig af dit konkrete forretningsgrundlag. Du er velkommen til at kontakte Linebytes og få en uforpligtende snak om, hvad du kan gøre i din situation.


Linebytes ApS,    Skovshovedvej 38,    DK-2920 Charlottenlund

Tlf: 39 63 67 78,    E-mail: mail@Linebytes.dk